13.06.2019

Gisteren was het even schrikken, op facebook verschenen een aantal verontrustende berichten over eventuele sluitingen van een aantal iconische Vlaamse winkels. Een daarvan was modewinkel La Bottega, op de etalage ramen stond in grote letters: Wij stoppen!

Wij konden onze ogen niet geloven, twee weken geleden verscheen er namelijk nog een mooi artikel met eigenaresse Karine Valy over “SOS bakstenen boetiek: zo houdt Karine Valy experience store La Bottega overeind”. Er was dan ook veel ophef op social media. Mensen waren boos dat hun favoriete winkel zou sluiten. Gelukkig was het vals alarm.

Voor de campagne #Winkelhier van UNIZO hadden een aantal winkels krachten gebundeld en hun sluiting aangekondigd. Het doel hiervan was om ons als consument wakker te schudden. En aan te sporen om bewust te kopen bij lokale helden. Gelukkig was het voor deze ondernemers een stunt, maar helaas is leegstand een bekend fenomeen. Wekelijks zijn er lokale winkeliers die hun winkel sluiten wegens te weinig omzet. Wij als consument kunnen hier verandering in brengen. Doe je mee? Ga je ook winkelhieren?

www.winkelhier.be

Hoe haal je nu het maximale uit de campagne #winkelhier?

Tip! Maak een leuke video over jouw lokale winkel zodat iedereen jou, je leuke medewerkers en je zorgvoldig gekozen assortiment kan leren kennen.